Mitt nya favorit pålägg

Jag ÄLSKAR ost i alla dess former. Jag kan sitta och äta upp en hel fetaostburk, eller becelsminiostar, eller äta en macka med mer ost än bröd, speciellt lagrad ost. MUMS!!

Jag äter fortfarande ost men jag har insett att jag inte behöver trycka i mig det bara för att.. Däremot blir mina mackor helt plötsligt väldigt tråkiga eftersom de alltid brukar bestå av enbart ost.

Jag har köpt allerums 17% (260 kcal p 100 g) prästost så jag kan självklart fortfarande ha ost på mackan.

Men nu till det jag vill berätta! Jag har ALLTID älskar philadelphia0st. Det är något jag verkligen gillar, det jag inte insett med philadelphia är hur lite kalorier det är i det. Jag äter oftast 1 ½ Grovmacka på morgonen (200 kcal)
Och till det har jag 30 g philadelphia i olika smaker (ca 50kcal) när jag brer på dessa 30 g, så har jag så mycket philadelphia på mackorna att jag egentligen kan ta bort halva lagret. Men det gör jag inte får vill ju hellre att det ska vara gott än torrt :)

Ibland brukar jag lägga på lite rökt skinka (mellan 90-110 kcal p 100g) och rödlök med. Så har jag en perfekt frukost för endast ca 270 - 280 kcal och jag blir mätt :)






Kram
Fröken N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0