Håller på att rycka av mig håret....Bröllopsklänning!!!

Det är inte lätt att hitta en bröllopsklänning kan jag lova....

Jag är inte speciellt kräsen men jag har ett tydligt krav med min klänning, det är att jag ska känna mig som den vackraste och finaste prinsessan i hela världen den dagen jag gifter mig. Det är dock inte lätt att hitta den klänningen...

Har några jag varit och kollat på men då min underbara blivande man ibland tittar in här så vill jag inte lägga ut några bilder på klänningarna då vi kommer vara lite gammeldagsa och inte visa klänningen och inte sova tillsammans sista natten innan vigseln :) (ÅÅÅHHHH vad jag längtar tills den 11 Augusti)

Jag kan iallafall beskriva på ett ungefär hur jag skulle vilja ha den :)

Överdelen ska gärna vara en Högtuböverdel, vill inte att den ska sitta för långt ner så det blir för mycket urrigning, creme/vit färgade, färgen är inte det viktigaste för mig! Men något jag verkligen vill ha är ett långt släp, tycker det är fruktansvärt vackert!

Va inne med min ena tärna och bästa vän Sofia på bröllopsbutiken för ett tag sedan och hittade då efter att provat ett antal klänningar en helt underbar vacker klänning från 2011, så tyvärr en utgående modell vilket gör att den inte går och beställa. Så fort den kom på kände jag direkt att detta är rätt..

Tyvärr kostade den lite för mycket för vad jag tycker att jag vill lägga på en klänning som jag bara ska ha under 1 dag.

Därför har jag nu bestämmt mig för att söka begagnat och redan varit och provat 1 klänning idag! Fördelen med att köpa begagnat är att har personen tidigare kemtvättat och varit försiktig med klänningen så ser den ut som ny och du kan få klänningen betydligt billigare :)

Lägger nämligen hellre ut mer pengar på våra ringar (både jag och Ole kommer att ha en vigselring) för dem kommer ha på oss länge.

Så nu är jag på klänningsjakt. Så vi får se hur detta går!

Önska mig lycka till :) det lär jag behöva i detta klänningsträsket :)

Ole Däremot hade vi riktigt mycket tur med! Han skulle hyra sin smoking på bröllopsaffären här i halmstad. Det skulle kosta 1000 kr exkl väst, kravat och skor.

Vi bestämmde oss därför för att ta en sväng och kika på dressman! Vi kommer in och rakt framför ögonen på oss hänger en vrålsnygg, och till och med likadan smoking som dem hade för uthyrning på bröllopsaffären. Vi blir ju väldigt glada men tappar nästa hakan när vi kollar på prislappen och ser att dem rear ut hela smokingen för 500 kronor :) Och ännu mer tur har vi när vi hittar de sista av Oles storlekar. Helt perfekt!

Så med ett presentkort Ole hade fått i julklapp på 250 kr betalade vi bara 250 kr för en sprillans ny smoking som dessutom han nu får behålla :)

Skor kommer vi fortfarande att hyra så till honom är det bara väst och kravat vi ska ha tag på :)


Kram Fröken N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0